Alegerea unui partener de incredere, cu care sa fructifici o colaborare pe termen lung, nu este niciodata usoara, mai ales atunci cand este vorba de succesul afacerii tale, iar echipamentele joaca un rol esential in dezvoltarea business-ului, mai ales acum, cand piata echipamentelor s-a dezvoltat destul de mult, iar firmele, care se ocupa de comercializarea acestor echipamente, sunt tot mai numeroase.
Avand in spate experienta acumulata de-a lungul timpului in lucrul cu oamenii si intalnind diferite situatii, ne-am decis, sa va dezvaluim pe scurt, cateva criterii de care trebuie sa tineti cont, atunci cand cumparati echipamente profesionale:
1 Transparenta.Dechiderea si sinceritatea in dialogul cu clientul este esentiala. O firma de incredere va arata intotdeauna transparenta fata de partenerii sai, mai ales cand vine vorba de preturi, garantie si calitatea produselor comercializate.
2. Raportul calitate-pret. Balanta trebuie mentinuta in echilibru atunci cand vorbim de calitatea produselor si pretul acestora. Cei care au facut compromisul de a allege pretul inaintea calitatii, si-au dat seama in scurt timp de greseala facuta. Trebuie, inainte de a face o alegere, sa sti exact productivitatea de care ai nevoie, sistemul de alimentare de care dispui, dimensiunile in concordanta cu spatiul tau si consumul .
3. Servicii de post-vanzare. Cred ca cel putin odata s-a intamplat, sa primiti un echipament fara manual de utilizare, sau sa primiti un manual scris intr-o limba total necunoscuta si sa pierdeti o zii intreaga, incercand sa deslusiti cum functioneaza. Orice firma care comercializeaza produse in Romania, trebuie sa poata furniza, la cerere, si un manual de utilizare in limba romana. O firma preocupata de calitatea serviciilor pe care le ofera, va pune la dispozitita clientului toate informatiile necesare pentru o buna utilizare a echipamentului, chiar daca asta inseamna de multe ori traducerea manualelor de utilizare.
4. Livrare rapida. Intotdeauna ne dorim ca produsele comandate sa beneficieze de o livrare rapida, iar asta presupune ca produsele se pleace spre client chiar in ziua in care au fost comandate. Rapiditatea este unul din punctele forte ale unei firme serioase, asta arata dedicare si dorinta de a multumii fiecare client in parte. De asemenea, firmele care beneficieaza de un stoc propriu sunt intotdeauna mai apreciate, deoarece asta inseamna o livrare rapida, iar clientul poate beneficia imediat de produsul dorit.
5. Nu va lasati pacaliti de asa-zisele servicii de,, livrare gratuita”. Nimic nu este gratis, doar frumos impachetat. Este o caracteristica a marketigului . Ganditi-va ca aveti 2 produse indentice in fata, doar ca, unul are pretul mai mare si transportul gratuit, iar celalalt, are pretul mai mic, dar platesti transportul. Este acelasi lucru, numai ca psihologic , tindem sa apreciem produsul cu transport inclus, pentru ca vedem in fata magicul cuvant ,,gratuit”.
6. Service. Este important ca service-ul sa fie facut de firma care a comercializat produsul, chiar daca acesta nu mai beneficieaza de garantie. O firma care-si respecta clientii, ofera intotdeauna service si asistenta, avand intotdeauna la dispozitie piese de schimb, pentru produsele pe care le comercializeaza.Astfel, clienii se pot bucura de servicii complete.
Asadar, nu este suficient sa existe un catalog cu produse si mult marketing pe langa, toate impachetate intr-un branding in care s-a investit serios. O firma care isi respecta clientii, ofera intotdeauna servicii de calitate, consultanta, rapiditate in livrare, suport post-vanzare si solutii rapide pentru orice problema intampinata. Daca tu, in calitate de comparator, te ghidezi dupa aceste criterii, cu siguranta nu vei intampina probleme in alegerea echipamentelor de calitate, ba mai mult, te vei bucura de un partener de incredere, care va construi, impreuna cu tine, succesul afacerii tale. Tu decizi pe cine alegi sa se ocupe de afacerea ta, asa ca, fa intotdeauna alegerea corecta!